Frågor och svar; Rita




När började du rita på riktigt, och hur har du lärt dig att måla sådär bra?
Ritat har väl jag, som dom flesta, gjort sen jag var pytteliten. Fast på den tiden var det väl mer att få tag i kritor och kluddra sönder allt man kom åt haha.. Men sen har jag bara fortsatt att rita, rita och rita. Om man verkligen älskar att göra något och gör det jäkligt ofta så kommer man på olika sätt att fixa det.

Använder du speciella pennor och sudd?
Nej bara vanliga "skolblyerts", kolpennor, markers, skuggpenna osv. Med tanke på att jag är helt pank för tillfället så har jag inte riktigt råd att skaffa bra grejer. Men har bestämt mig för att nästa gång jag får tag i pengar ska det gå till ordentliga pennor till att börja med!

Hur har du lärt dig att skugga och få till det på rätt ställen (t.ex. käkben, haka,skrattgropar, veck på kläder osv) så bra?
Att skugga är inte svårt egentligen, när jag t.ex. ska göra skrattgropar så ritar jag tunna streck och sedan drar jag antingen fingret försiktigt över det eller använder skuggpennan. Om du ser en bild så ser du ju att det på vissa ställen är mörkare, så när du ritar gör du likadant; Du skuggar små ställen som haka, veck, hårslingor, under ögon, näsben osv.

Kan du inte visa någon teckning steg-för-steg typ? Om du orkar, skulle bara vara roligt att få se.
Jovisst, gjorde en teckning nu b-a-r-a för din skull;) Tog inte så lång tid, 30min kanske(?).

Bild 1;
Snabbmålade konturer eller vafan det nu heter haha..
Bild 2; Fyllt på mer -håret, där skuggor ska vara osv.
Bild 3; Skuggat och bättrat på allt. Drog även hår över handen eftersom jag fick ryck när den inte ville bli som jag ville. Även dragit lite med det minsta suddet i håret för att göra lite slingor.
Bild 4; Färdig.


Tack för komplimangerna och hoppas du fått svar på det du ville veta! Kram.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad duktig du är!

skulle vara jättekul att se en bild i färg som du verkligen gått in för. (menar inte att du inte går in för dom du redan gjort)

kram!

2011-02-15 @ 18:17:32
Postat av: fanny

gud va duktig du är izabelle! ♥

2011-02-15 @ 19:31:24
URL: http://fefffan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0