I wanted to forgive, I'm trying to forget, Don't leave me here again. I am with you forever in the end

uuuusch dåligdålig kväll. vet inte varför, började bara känna hur allt dåligt smög sig på mig och verkligen hoppade på mig. nu har jag legat i sängen i några timmar, vet knappt vad jag gjort. minns inte vad jag kollat på, vad jag lyssnat på eller vad jag skrivit. har varit fast med alldeles för mycket tankar.

är jag förvånad över att dåliga tankar plötsligt tog all kraft ifrån mig?
absolut inte, det är ju jultider nu. det blir alltid såhär då. tomt, ensamt.
det är under julen allting blir så verkligt igen, det är då vi skulle suttit tillsammans allihopa. jag måste varje år inse att vi är alla splittrade på olika sätt.

pappa ler och skojar, hela hans familj sitter samlad. äter skumtomtar, öppnar presenter, värmer sig vid brasan, pratar och har mysigt. men genom skämten har drar är rösten torr, en osäkerhet som skär genom varje andetag. jag önskar att jag kunde säga till han att allt är okej, att det är bra, att vi iallafall har varandra ikväll. men jag är en alltför dålig lögnare.

jag ser hur min älskade mamma skrattar, och kärleken hon ger både mig & min syster bara genom blickar är oändlig. hon försöker verka stark, nickar alltid för att säga att det är okej. men jag känner henne för bra, jag ser saknaden svida i hennes leende ögon. för hon tänker oxå på samma saker som jag, och hon har lika ont som jag. hon vet att julafton alltid kommer vara tom, att det alltid kommer finnas vissa saker som saknas för mycket. om jag bara hade styrkan att hålla om henne, berätta att vi ska vara lyckliga trots att vi inte är hela längre. jag vill så gärna kunna dra några vita lögner för att få se hennes ögon skina som förut.


vi ser alltid så lyckliga ut under julen. vi äter julbord tillsammans. vi tittar på kalle anka. vi byter julklappar. vi ler och tackar varandra för alla saker vi får. vi sjunger några julsånger, trycker i oss lite julgodis och pratar om glada saker. vi döljer alla känslor som egentligen förstör oss på insidan. vi tänker att gud, låt oss klara att hålla tårarna inne, låt oss verka lyckliga inför familj&släkt, låt oss trycka dom dåliga tankarna åt sidan. och vi tänker att snälla gud, låt oss vara lyckliga nu, bara för en kväll.

men kanskekanske är vi allihopa lite starkare i år, bara kanske klarar vi det lite bättre detta år än dom tidigare. kanske.



But sometimes I don't want to be better
Sometimes I can't be put back together
Sometimes I find it hard to believe
There's someone else who could be
Just as messed up as me

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Som jag sagt många gånger tidigare vännen

Jag finns alltid här med höger eller vänster hand för en tröst eller hjälp , det vet du jag älskar dig!

2010-12-07 @ 08:17:10
URL: http://nathaliekrauss.blogg.se/
Postat av: Anonym

Izabelle, måste bara säga det här. tror redan du vet om det men...

Du är en otroligt stark och vacker brud !

En person jag verkligen ser upp till.

Du har gått igenom så mkt skit i ditt liv, och jag fattar verkligen inte hur du lyckades bygga upp allt igen?

Jag läser din blogg varje dag och jag vet inte hur många gånger du har hjälp mig, alla texter som du skriver får mig verkligen börja tänka. Du har bevisat (för flera personer, inte bara mig) att man inte ska ge upp. Hur jobbigt det än kan vara i vissa stunder, så kommer det alltid bättre tider.

Låt dig aldrig mer tryckas ner av såna patetiska människor izabelle. Du förtjänar verkligen såå mkt bättre !

2011-02-06 @ 15:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0