jag tar dom olika delarna i olika inlägg. SMINKET

1. jag har alltid på lite hudkräm under av två anledningar; det är skonsammare för huden och sminket håller bättre.

2. ta lite foundation på en foundationborste och pensla ut det jämnt över ansiktet

3. dra ett tunt lager solpuder över hela ansiktet. (blir det för mycket så är det bara ta en lite papper/en torr avsminknings-servett och dra löstlöst över ansiktet så försvinner det värsta)

4. böj lätt fransarna med en ögonfransböjare (ta lite puder på fransarna så håller mascaran snyggare)

5. så var det dax för ögonskuggan. jag brukar ta ganska ljusa färger över hela ögonlocket och jobba uppåt ögonbrynet, sedan lite mörkare färger som brytning i kanten för att öppna ögat mer

6. dåliga bilder alltihop, men där ser ni iaf hur ögonskuggan blir ungefär

7. jag älskar att skimra, så lite glitter precis över fransraden och mer glitter i kanten av ögat är snyggt

8. there you see, höhö

9. på med mascara

10. för att framhäva kindbenen lite bättre så brukar jag ta lite bronsfärgad ögonskugga och försiktigt stryka på med puderborsten

11. color the lips! enkelt läppstift, läppglans eller liknande bara.

12. tips; om du vill framhäva läpparna mycket på bilder så fyll på med läppglans, ta sedan en mindre foundationborste med lite rosa ögonskugga och dra över läpparna

klaaaaart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0