falska vänner.



jag hatar mörker, och jag hatar folk som tror sig veta allt.
jag hatar vintern, och lögner.
folk som slåss och folk som tjatar, det hatar jag.
men mest av allt hatar jag falska vänner.
folk som säger att dom älskar dig, att dom alltid finns för dig,
och faktiskt får dig att må bra ett tag.
allt detta för att sedan hugga dig i ryggen.

när man litar på någon, ger den chans efter chans att bevisa
att den är sådär fin.
och man älskar personen så mycket, att man lurar sig själv.
man tror på allt den säger "jag ska förändras, snälla jag älskar dig blalabla"
jag antar att jag har haft alltför lätt att lita på folk.
men efter allt som har hänt nu,
så vet jag inte om jag kommer lita på någon.

man blir sårad när man på ett eller annat sätt förlorar en vän
men man förstörs totalt när man får reda på den hårda sanningen
allt var lögner.
den älskar inte dig som den sagt, den finns inte där som den lovat
"jag skulle aldrig såra dig medvetet" en lögn, som allt annat.
många tycker säkert att jag borde vant mig vid alla lögner,
men det gör man aldrig
.

jag älskade er två, skulle kunnat göra vadsomhelst för eran skull
när ni var ledsna, så grät jag
när ni mådde dåligt, då gjorde det ont i hela mig
och när ni var glada, när ni skrattade, då kändes allting så lätt
jag gav er på olika sätt chans efter chans, hoppades att det skulle bli bättre
men det blev det aldrig, för det är såna ni är
ni bygger era liv på lögner och bryr er inte om någon annan.

jag fick reda på sanningen, men innan jag trodde något ville jag prata med er
ni lovade på allt, att det inte var sant, och jag trodde er
så jävla idiotiskt.
varför skulle ni tala sanning om detta?
ni har ju aldrig talat sanning förut.

jag hoppas ni förstår att ni förstört så jävla mycket för mig,
men denna gång förlåter jag er inte.
jag vill inte träffa er mer, aldrig prata med er
nästa gång ni mår dåligt, då får ni hitta någon annan att prata med
för jag tänker inte finnas där.
jag vill inte att ni ska ingå i mitt liv längre, jag är trött på allt.

det kommer ta dig att glömma allting,
alla minnen kommer spelas upp i drömmar.
det kommer rinna fler tårar än det redan gjort,
och det kommer göra så jävla ont att bara se er.
men det är värt både tårar och smärta,
för att få må bra igen.

ni vet vilka ni är


Kommentarer
Postat av: Anonym

bara så att du vet är du världens finaste vän§

2009-11-02 @ 19:33:21
Postat av: anna :)

:'(

2009-11-02 @ 21:24:05
URL: http://aamenoh.blogg.se/
Postat av: ebbah

vad har hänt, finns bara så duvet!

2009-11-04 @ 12:30:34
URL: http://eebbah.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0