pappa.

                                                               
                                                                    klicka på bilden.

det var meningen att vara så,
vi fyra mot allt annat.
har kollat igenom varenda bild från då,
vi ser lyckliga ut på allihop.
jag förstog inte vad som gick fel,
vad jag gjorde för något dumt som drog oss isär.
jag minns inte vad jag tänkte den dagen,
minns inte vad jag kände.
allt jag minns är att du sa hejdå, log lite och stängde dörren,
att mamma grät och sa att du inte kom tillbaka.
men jag minns alla åren som kom därefter,
jag minns alla nätter jag grät efter dig.
alla nätter jag hörde mamma gråta, alla dagar hon kämpade för att hålla skenet uppe.
hon tvingades vara stark, trots att vi alla visste hur dåligt hon mådde.
jag tror inte jag insett förens nu senare, vilken sjukt otrolig mamma jag egentligen har.
mormor dog, du lämnade oss och pengarna var åt helvete.
jag minns alla gånger jag skrapade min bara fot mot marken,
kände det svida till och började gråta,
allt för någon minut i ditt knä, och din pussmin panna.
jag försökte med allt, ändå såg du mig knappt.
saknaden efter dig förstörde mig, fattar du inte det?
efter elva år kommer du till mig, vill bli en del av mitt liv igen.
du lovar, du sviker. som vanligt.
jag skulle göra precis vadsomhelst, för att en gång i mitt liv
få veta säkert att du älskar mig, att jag duger för dig.
hela min uppväxt har jag sett upp till dig, och precis lika länge har du sett ner på mig.

jag hade en familj en gång, det tog du ifrån mig.
du har två döttrar till, kan få fler om du bara vill
men jag har bara en pappa och kan aldrig få en ny.


Kommentarer
Postat av: E M M A W A E R N H O L M

oh , kära iizabelle .

finns alltid de vet du va ? <3

2009-12-02 @ 07:10:17
URL: http://emmawaernholm.blogg.se/
Postat av: amanda

finns gumman <3

2009-12-02 @ 13:29:53
URL: http://aemaendea.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hjärtat , Fyfan va jag bara blir gråtfärdig när jag ser texten .

Men jag vet att du är stark , du klarar de mesta.

& Jag älskar dig för den du är.

De finns inget som du inte klarar av.

håll dig vid liv för om du inte lever

har inte mitt liv heller någon mening.

4 år nu , & vi har haft de svårt båda två

men jag litar till dig på allra högsta grad.

du är en av dom finaste gud skapat som jag har i mitt liv, tack för att du finns

& du vet att jag finns som dag o natt.

ställer alltid upp på dig vare sig vilket klockslag

för du e fan i mig den bästa personen på jorden!

2009-12-04 @ 11:18:31
URL: http://nathaliewesterling.blogg.se/
Postat av: emma

även fast vi har glidit ifrån varandra skapligt mkt, så finns jag här för dig.<3

2009-12-06 @ 18:04:28
URL: http://eemmaviberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0