Allt Stort Börjar Med Något Litet.

elise :) om blev duktigt glad när jag kollade nya kommentarer:
vad är det för nåt?
du verkar va en sån med ganska mycket omtanke för andra människor, som vill hjälp och så, har du alltid varit sån? kram elise


svar;
Jag antar att du syftar på "Bloggare för varenda unge"? (vilket du kan klicka dig in på deras hemsida och kolla där själv, men jag skriver ändå lite här)
Meningen med det är nog mestadels att sprida budskapet vidare;
Vi har det bra, men alla har inte det. Och dom som har det sämre, behöver våran hjälp.
Runtom i världen finns det unga, och då menar jag barn, som arbetar som soldater, gatubarn och prostituerade. Är det rättvist tycker ni?
UNICEF är världens ledande barnrättsorganisation och arbetar 24 timmar om dygnet i regeringskorridorer, slumområden, flyktingläger och avlägsna byar , just för att ge alla barn den barndom de faktiskt förtjänar. För tänk dig själv att vara nio år, gå runt med gevär och tvingas kriga? Eller ni föräldrar, tänk att se era barn följa med vuxna människor hem för att byta sex mot pengar? Jag tror ingen av oss faktiskt kan förstå rädslan.
Hjälp till att även skydda barn från övergrepp & våld genom att ge en gåva, det räddar liv.

Och som svar på nästa fråga Elise;

Ja, jag har alltid varit sån. När jag gick på lågstadiet var jag faktiskt fast bestämd att jobba med antingen UNICEF eller Rädda Barnen, och jag har alltid varit säker på att jag ska adoptera barn från andra länder, som faktiskt behöver mig.
Om vi faktiskt kan hjälpa, så varför inte göra det?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Assa aa ! :/ De e helt sjukt hur dom har det.. Ska prata med Pappa & säga att vi ska hjälpa dom mår inte heller bra när man ser dom...

2010-10-27 @ 14:43:28
Postat av: Anonym

vad var det som hade hänt på bilderna? :o

tycker det är fint att du stödjer dom!

2010-10-28 @ 21:11:25
Postat av: Johanna på UNICEF

Tack för ditt engagemang - tillsammans kan vi påverka miljoner barns framtid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0