mamma..jag är gravid.


HAHAHAH okej visst, kan berätta! ;)

hela veckan har jag klagat på att min mage har gjort ont, trötthet, illamående osv,
och allt det är ju tecken på att man har en bulle i ugnen, hahah.
så jag tänkte att det var jävligt smart av mig att luras lite, he he evil som jag är.

jag skickade först ett sms till mamma mitt på dagen och skrev att jag hade varit på ungdomsmottagningen.
"jaha så bra, då fixar jag dina piller sen då:)" svarade hon.
"men det var inte därför jag var där ju.."
"nehe? vad var det då gumman?:o"
"du vet ju att jag mått illa, varit trött oså ett tag nu?"
"jaa..?"
"mh och jag pratade med en kompis som har varit gravid.."
"izabelle, vad menar du nu?"
"jag gick för att kolla om jag är med barn mamma"

då ringde hon upp mig, hördes hur nervös hon lät haha, stackarn.
"mamma alltså snälla bli inte arg, men om nio månader så kmr nog jag & jesper behöva hålla ihop ordentligt"
"ska jag bli..bli mormor?"
"jag tänker inte göra abort, det är mord, jag vill ha det här faktiskt, och han med. vi har kommit överens om att det bästa är att oavsett vad så ska vi hålla ihop ordentligt, vi vet ju själva hur det är med splittrade hem oså.."
"jag ska alltså bli mormor, eller?"
"ja."
"du är ju lite ung egentligen, men..ja..jag är väl glad att bli mormor oså, men skolan då?"
"äsch, jag får ta ledigt ett år och vara mammaledig när barnet kommit, sen är det ju bara att läsa igen allt"
"jaha..ja okej. men va kul då antar jag.."
"vi har redan bestämt ett fint namn till bäbisen, faktiskt"
"jaså? vad ska den heta då?"
"april"
"det var ju..eh, fint gumman. jättefint!"
"mh, som i april april din dumma sill ja kan lura dig vart jag vill :D"
"hahahah vafan bella!"

hahahah garvade nästan ihjäl mig, och hon skrattade nog ännu mer.
G R U N D L U R A D < 3

Kommentarer
Postat av: ebba

haha vad elak du är bella :D fast de va faktiskt ganska kul!<3

2010-04-02 @ 14:07:50
URL: http://ebbaanilsson.blogg.se/
Postat av: E M M A W A E R N H O L M

HAHAHHAHA

ÖNSKAR JAG HADE VART DÄR :') §§

2010-04-07 @ 20:18:18
URL: http://emmawaernholms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0