Han heter vilde fred, och han är aldrig rädd.
Han är riktig cowboooy som gillar att ha skoj


Vad är det roligaste respktv. tråkigaste att rita?
Det roligaste är nog öron, händer och veck på kläder. Varje person har olika öron och händer, och vecken på kläderna är ju aldrig riktigt likadana. Så det är som att måla något man gjort, fast unikt. Svårt är det också, att få till det så man tycker det är okej. Men roligt somfan!
Det tråkigaste vet jag faktiskt inte, jag ritar ju för att jag tycker det är så förbannat kul inte för att det är tråkigt.


Börjar du ofta på flera teckningar samtidigt eller målar du klart en innan du börjar på en ny?
Jag har ofta massor utav teckningar på gång samtidigt, kolla bara collaget ovan, det är 3 teckningar jag börjat skissa på nu precis. (En på Jennie&Viktor, en på mig själv, och en jag tog inspiration från någon bild från Elin Kling och sedan ändrade egen)

Är det många i din släkt som är duktiga på att rita?
Min mormor var konstnär, hade sin egen lilla ateljé där hon sålde tavlor, kuddar hon målat på, dukar osv. Min mamma & storasyster är faktiskt duktiga på att rita, pappa har jag aldrig sett rita menmen. Min storebror är grym på att rita, fast vi är ju inte släkt mer än genom samma lillasyster.

Varför kan du inte rita ordentligt när det är folk bredvid?
För jag har ADHD, så enkelt är det. Jag kan inte koncentrera mig på det jag ska om det är massa folk som pratar och styr runt mig, jag måste ha lugnt och tyst. När jag ritar har jag inte ens musik på faktiskt.

Har du alltid massor av idéer på vad du vill måla eller sitter du skitlänge och tänker?
Det är olika. Men oftast ser jag t.ex. en random bild och tänker hur den personen skulle se ut i t.ex shorts eller i annan frisyr eller större ögon osv, och då blir jag helt stimmig och bara måste prova rita så haha! Eller också ser jag t.ex. en bild med mycket detaljer så försöker jag ofta rita den, jag älskar små detaljer.

Kommer iizabelleduvet.blogg.se bli en rit&skiss-blogg framöver?

Nejnejnej, detta är bara en blogg om mig & mitt liv, min vardag. Och jag ritar väldigt mycket i min vardag så då dyker teckningarna upp här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0