Frågor & Svar; Olivia och Kärlek



Svar; Det var "genom" (snarare på grund av, eller tack vare) Jesper Garstedt våren 2009, första gången han & jag var tillsammans. Jag hade märkt att han smsade/snackade väldigt mycket med någon brud men la inte ner överdriven tid på att bry mig. En kväll när vi snacka på msn så bjöd han in mig i en konversation men några jag inte kände, det var någon kille och sen Oliva då. Killen hade tydligen kaxat osv, och jag & Olivia försvarade Jesper. Kommer ihåg att killen skrev något, så skrev Olivia "nej jag knullar bara Jesper (a)", och jag tänkte vafan säger ungen om min pojkvän?! Vi snackade lite i den konversationen och Olivia sa att hon skulle lägga till mig, Jesper försökte få oss att inte lägga till varandra men det gjorde vi ändå. Det första hon skrev i ensam koversation var "Jesper dumpa mig :'(", jag ba "va, när?", "precis nyss :'(" svarade hon. Jag berättade att jag och Jesper var tillsammans. Och så kom det fram att dom hade varit tillsammans i typ två månader, fast dom inte hade träffats än då (jag och Jesper hade varit tillsammans 1månad ungefär då). Jesper fick ganska mycket skit av oss båda vill jag lova. Efter det fortsatte jag & Olivia hålla kontakten, vi blev bättre och bättre vänner. Sen började vi snacka i telefon massor och även att vi inte hade träffats så såg jag henne utan tvekan som en av mina absolut bästa vänner. Dagen efter skolavslutningen (19juni2010) så åkte jag till henne, direkt när vi träffades så kramades vi och började gråta av lycka. Jag sov hos henne och det var hela tiden som vi hade träffats hur många gånger som helst, ingen pinsam tystnad, ingen blyghet eller något sånt, utan det var verkligen som vi umgåtts varje dag. Senare på sommaren åkte jag till henne en vecka, och sedan följde hon med tillbaka till Västervik en vecka. Jag var så lycklig med henne att jag t.o.m glömde bort röksug och dåliga tankar, det var bara så jävla underbart. Så det var väl så vi lärde känna varandra, och hur ont det än gjorde att Jesper gjort så, så ångrar jag det inte en sekund. Jag är snarare tacksam att han var en sån idiot, annars hade jag aldrig lärt känna Olivia. Nu kan jag inte tänka mig att inte ha henne i mitt liv, jag skulle aldrig klara att förlora den tjejen. Hon är en alldeles för stor del av hela mig.






Svar; Jag tycker absolut att jag och Felix har ett bra förhållande, eller ett underbart rättare sagt. Om man ska ha en bra förhållande så är det absolut viktigaste att man verkligen är kär & inte vill ha någon annan, att man vågar tycka olika, har roligt och absolut att man respekterar varandra. Jag och Felix kom ju varandra nära redan innan vi blev tillsammans, vi hann med både skratt tårar och ilska. Vi tjafsar ibland, vi tycker inte lika om allting, ibland får jag lust att bara strypa ungen. Men vi har roligt tillsammans, vi kan ligga i timmar och prata om precis allting, samtidigt som vi kan bara mysa till film. Han kommer jättebra överens med mina närmaste vänner & min familj vilket är så jäkla skönt eftersom jag vill ha tid till mina kompisar också och nu umgås vi allihopa & har skitkul. Kärlek för mig är väl just det jag skrivit ner. En bästa vän man skrattar med och som håller om en när man gråter, som man bara har känslor för. Pirret i hela kroppen, glädjen bara av ett litet sms, tårarna av lycka. Att vilja somna brevid just den personen varje kväll, vilja vakna brevid den varje morgon. Att med stolthet säga "Ja, det är min pojkvän". Som man brukar säga;
"Kärlek är inte att hitta någon att leva med, det är att hitta någon man inte kan leva utan."

Kommentarer
Postat av: olliz

vilken lustig kommentar :o

"Jag knullar bara Jesper" hahah irlgarv <3

Fyfan vad sjukt det var det hela, men herrejävlar vilken tur man har haft. Kan inte tänka mig ett liv utan dig fru Berglund. Så är det bara. Saknar dig som fan verkligen. Älskar dig soulmate !

2011-03-24 @ 15:37:04
URL: http://liviaj.devote.se
Postat av: Anonym

fast om du kollar tillbaka på din blogg så skrev du ju nästan samma saker som jesper som du gör om felix ? att du inte kan leva utan han osv

2011-03-26 @ 09:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0