Pga en väldigt jobbig natt så vaknade jag för en liten stund sen

Mamma stannade också hemma, hon vill inte riktigt lämna mig ensam.
Så jag har varit nere och hämtat några bullar & matteboken, tänkte att nu när jag ändå är hemma kan jag fortsätta försöka komma ikapp dom allting jag missat.
Min plugg-lista; pluggis

Jag måste även få lägga till detta; Skolka aldrig. Tro mig jag vet hur jobbigt det är med skolan, hur skoltrött man blir och är man flera blir det lätt att någon ger förslaget att skippa några lektioner och då hänger alla bara på. När man är yngre så verkar det så "tufft" att skolka osv, eller också är man som jag var och mår så pass dåligt att man bara stannar hemma och sover jämt istället. Jag började må riktigt dåligt när jag var 12år så började skolka då och missade en hel den av 6an, missade sedan halva 7an och hela 8an. Har ju gått om och redan haft halva 8an för andra gången, men har missat väldigt mycket redan nu. Det blir som ett beroende, har man börjat så kan man inte sluta, man orkar inte sköta sig. Detta är en av de få saker jag skulle vilja kunna ändra i mitt liv, för det är ett rent helvete nu. Jag vill ha en framtid som något annat än stärderska på McDonald's eller t.o.m arbetslös. Därför måste jag försöka jobba upp mina betyg och det är något av det jobbigaste jag varit med om i mitt liv. Så jag ber er allihopa som läser detta att aldrig göra samma misstag som jag, hur jobbig skolan än kan vara så kommer det bara bli tio gånger jobbigare om ni missar en massa!
S O   L O N G


Jag vet att min bok är vrålsnygg, älskar att sitta och måla så seriöst, he-he.. Min förra var lite mer målat på, men dom kastade den och gav mig en målarbok istället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0