Dag 16 - Tvångstankar?

från början var det ju "min första kyss" som var på dag 16, men eftersom det var ännu en fråga med fyra ord som svar sket jag i den och tog istället dag 16 från en annan sånhär lista (finns ju 2345olika med nästan samma saker)

Tvångstankar har jag alltid haft, mer eller mindre. Det har varit allt från att jag måste säga godnatt sist eller gå först över vägar, till att gå balansgång på broräcken eller vara under vattnet tills jag nästan svimmar av. Jag har alltså haft väldigt många och konstiga tvångstankar under mitt liv, men dom värsta var när jag mådde skit. Ibland när jag skulle äta kunde jag få tvångstankar att inte äta för då skulle jag bli jättefet, och även att jag inte skulle ta mina antidepressiva- eller lugnande tabletter. Det var idiotiskt och galet och har självklart påverkat mig nu, men nu är dom tankarna över som tur är!

Jag har några tvångstankar nu med, till exempel;

» Inte gå på A-brunnar. Väldigt vanligt dock, det betyder ju otur?!
» Röra på fingrarna. Fast inte bara röra lite, utan trycka ihop fingrarna så det nästan gör ont. Dock försvinner tankarna om jag har ringar på mig, galet.
» Inte använda speciella glas/tallrickar/bestick hemma. Glasen och tallrickarna jag inte kan använda har såndär mönster som ger ett äckligt skrapande ljud om man rör det. Sedan har vi bestick som är rundare och skönare att hålla, och för ett par år sen fick jag för mig att maten är äcklig om jag inte äter med dom.
» Bita. Ibland får jag bara såndär känsla att jag måste bita i något, så väldigt ofta får mina vänner vara offer..hih(a)
» Knäxa handlederna. Hatar när folk knäcker, det låter vidrigt. Men gör det alltid själv för känns som det ska bli fel i lederna annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0