Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick

Min bästa vän
Jag har flera bästa vänner, min absolut allra närmaste är ju Jennie. Men ni har hört så mycket om dom allihop, så jag tänkte skriva några meningar om den person som var min bästa vän i hela världen;
Morfar. Han var den bästa jag hade, han gjorde mig lycklig. Det var den första person som jag kände verkligen lyssnade på mig, jag var ju inte så gammal så dom flesta tyckte bara att det var onödigt småbarnsprat och fick mig att känna mig osynlig. Men morfar tog varje bokstav på största allvar, jag kunde sitta i hans knä och bara prataprataprata, för jag visste att var det någon som skulle lyssna så var det han.
Han gjorde mig stark genom att visa mig att jag hade lika stor plats i världen som alla andra, och han gjorde mig trygg. Jag kommer aldrig glömma tågen, de som tutade och körde förbi bara några meter utanför gården. Såfort vi hörde det klingande ljudet från bommarna som fälldes ner, så sprang vi till trappan och satte oss spänt och tittade på tåget som körde förbi, räknade hur många vagnar det hade. Varför vet jag egentligen inte, det var bara något vi gjorde. När jag berättade att jag var rädd för döden, så sa han åt mig att inte vara det. "Älskade barn, jag kommer att dö före dig. Men jag kommer inte lämna dig, jag kommer vänta. Jag kommer sitta i trappan och titta på tågen tills du kommer, så går vi vidare tillsammans därifrån. Jag lovar att vänta på dig izabelle."

Min morfar dog 17maj2oo4.
Självklart blev jag förstörd till grund och botten, mitt liv blev ett enda kaos.
Jag gick från att vara en nioåring med framtidsplaner, till en nioåring med självmordstankar.
Det tog mig lite mer än 6år att minnas istället för att deppa sönder.
Saknaden kommer alltid att sitta kvar som rivande sår, men jag har lärt mig att leva med det.
Han hade inte velat se mig må dåligt eller att jag skulle ta mitt liv, så jag lever för att hedra hans minne.
Och återigen kan min bästa vän göra mig stark.

_________________________________________________________________________________


Ett ögonblick


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är enormt duktigt på att skriva

2011-01-02 @ 18:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0