Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag

har ni märkt att jag missar varannan dag jämt..? haha.
___________________

Vad är kärlek?
(hah, förklarade inte jag detta ganska mycket häromdagen? aja, drart ändå.)
För mig är kärlek något jävligt känsligt & något som påverkar en något galet,
det är alltså ingenting man ska skoja om eftersom kärlek antingen är toppen eller botten.
Magen pirrar som första veckan med någon ny, bara det att det glada pirret finns kvar i hela kroppen såfort man påminns om personen. När människan är nära så verkar alltid hjärtat slå tio gånger så snabbt och man vet knappt vart man ska ta vägen, men när den håller armarna runt en..då vill man aldrig någonsin att den ska släppa. Man kan vara sur och ledsen, men så länge den där underbara människan är nära så kan man aldrig säga ärligt att man mår dåligt, för kärlek gör en så sjukt lycklig.

Jag trodde innan att jag hade upplevt riktig kärlek, när jag var tillsammans med en idiot som jag bevisade att jag verkligen var redo att dö för. Jag gjorde alltalltallt för den pojken, höll på att förlora mina allra bästa vänner, jag ställde upp på exakt vadsomhelst han ville oavsett om jag själv egentligen ville eller inte, stod ut med alla otroheter,slag & elaka ord. Jag mådde dåligt och han drog nytta av det, han hade en äcklig kontroll över mig, jag var som hans leksak. Jag blev svag bara för jag älskade honom så mycket.
Nu har jag insett att det han & jag delade aldrig var äkta kärlek, utan mer hans lek och prov på hur långt han kunde driva mig.

Finns det någon person ni inte kan få nog av, som känns mer beroendeframkallande än alla droger i världen? Har ni en person som ni litar på, pratar med om vadsomhelst, som en bästa vän bara att känslor är inblandade från båda håll? Är det någon som kan få er att gå från botten till toppen på ett par sekunder, bara genom att berätta för er hur den känner för er?
Finns det någon person ni skulle kunna titta på timmar i sträck, som ni vill somna brevid varje natt och vakna med varje morgon, någon som ni känner att just den personen är världens finaste?

Och om ni fick välja precis vemsomhelst i hela världen, av alla vrålsnygga kändisar eller fina killar, så skulle ni fortfarande inte vilja ha någon annan än just denna personen..?

Grattis, det är kärlek när den är som bäst. Jag har turen att ha Felix. Och jag behöver inte resa runt hela jorden och träffa varenda kille för att kunna säga att han är den finaste killen på jorden, I just know it.
___________________________________________________________________________________________

Min dag
idag (1januari) har ju inte hänt något ännu, men jag har inte heller sovit så får la skriva om nyår då.
vaknade runt tre, öppnade då vänstra ögat..eller vad det högra ögat först?
nemen okej seriöst då. caroline kom hit, fixade oss färdigt & käka sedan vrålfin tacos.
felix alexander viktor kom hit så vi spenderade kvällen med dom & min storasyster, galet fin start på nya året!
vi kollade film, snackade osv. ut & kolla alla fyverkerier vid tolvslaget, ringde upp jennie så sjuklingen fick vara delaktig ändå. måste säga att det nog kan vara mitt bästa nyårsfirande någonsin, få spenderat med några av dom finaste människor jag vet.. helt underbar känsla.
det enda som möjligtvis kunde varit bättre skulle ju varit om jennie var med, men det blir nästa år!;)


well nu ska jag sova, GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0