Vill bara få några tankar ur huvudet, ingen tvingas läsa.

Det är så mycket snack hit och dit, folk blir mobbade och folk får ett superego. Folk mår dåligt, folk mår bra.. Det jag snackar om är såklart skönhet. Att vara vacker verkar inte längre innebära att sticka ut med sin egna speciella stil, ha glimten i ögat och bara trivas med den man är. Nejnej nu för tiden hakar folk upp sig på så jäkla mycket skitsaker, den är för tjock och den har för liten mun och den där personens hår är konstigt och hon där har för små bröst.. Jag tror jag har missat något, för när i helvete blev skönhet såhär ytligt och framförallt; När blev det så viktigt att vara det folk kallar "perfekt"?
Det finns ingen i hela världen som ser ut som just dig, ingen i hela världen tycker likadant som dig om exakt allt och ingen som kan ta just din plats. Varför är det så många som jobbar arslet av sig för att bli som alla andra, när det faktiskt aldrig funnits och heller aldrig kommer finnas någon som är en exakt kopia av en?

Du föds som en person, och vare sig du är lite knubbig eller är pinnsmal så är det du. Det är dina tankar som drar genom ditt huvud, det är dina ögon du ser med och det är du som mår sämst av att inte våga vara just du.

Om vi tar oss tjejer; När blev det ett måste att se ut som ett vandrande skelett, finns det någon som faktiskt mått bättre eller känt sig finare genom att banta ner sig själv till en minisize? Och när bestämdes det att vi tjejer skulle ha två förbannade vattenmeloner till bröst, är man mindre värd för att man har A-kupa? Måste alla brudar ha skinande hår som i shampoo-reklamer och varför ska just tjejer ha mindre fötter?

Sen tar vi lite om killar också;
Ska alla killar ha magrutor, är dom fula för att dom inte tränar? Och får killar inte bry sig om sitt utseende utan att bli kallade bögar? Vem fan bestämde att alla kändis-killar ser bäst ut, och dom "vanliga" borde se ut likadant?

Kom ur det där om att alla ni ser på tv är vackrare än ni, för om ni inte förstått det så är photoshop väldigt bra för att fixa till alla dom småfel som gör alla kändisar till människor. Bara för att dom har slät hy, snygga kroppar och vackra leenden så betyder det inte att det är så de ser ut i verkligheten? Vem fan vill leva i en photoshopad värld, egentligen? Det är ju alla små brister som gör dig ännu finare!

Alla är vackra på sitt sätt, det viktigaste är egentligen utstrålningen. Visst om du inte tycker att du är snygg, men är du stolt över den du är så lyser glädjen igenom. Och glädje är skönhet.


Själv har jag aldrig varit någon size zero(och kommer aldrig bli det heller!), aldrig haft superfint hår eller gigantiska pattar. Jag har ett enormt arsle, jag har örviga former så det räcker, ofta halvrisigt hår och går väldigt ofta runt i stora mjukiskläder. Följer inga trender, skiter i vad som snackas bakom min rygg.
Men jag klarar mig precis lika bra ändå, jag älskar mitt liv och allt som hör det till. Även om jag självklart skulle vilja ändra vissa saker på min kropp så försöker jag att inte bry mig eftersom man mår bäst av att bara acceptera läget.

Bilder från spanien2010. Nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0