Hur man gör en "dubbelbild" (spegelbild?)



Svar; Jag vet inte hur andra gör hah, säkert med photoshop. Men jag har inga såndär "hej-jag-är-bäst-på-bilder"-program, så jag kör enkelt med picnik och picasa!

Såhär gör alltså jag;

1. Väljer en bild jag vill göra dubbel. Redigerar den lite snabbt i  och sparar.



2. Sedan skapar jag en kopia av bilden



3. Eftersom det inte går att vända på bilder i picasa, så gör jag det i



4. Öppnar både originalbilden och den spegelvända i picasa, markerar dom och klickar på



5. Nu är jag inne och ska skapa mitt collage. Välj rutnät, då är det 100%säkert att bilderna blir lika stora, ganska fult om dom blir helt olika. Sidformat kan man ju välja det som passar bäst till just ens egen bild, jag brukar oftast välja "16:9: HDTV". När man fått det som man vill, så är det bara att klicka på "Spara Collage".


6. Nu är bilden klar! Skitenkelt ju, lycka till :)

Kommentarer
Postat av: Julialarsson

det ska jag testa:)

2011-04-12 @ 13:49:44
Postat av: anna

hur kan du vända bilden i picnik ? :P kanske är lite trög. haha, du är så himla söt ! kramar

2011-04-12 @ 15:53:12
Postat av: emmawaernholm ©

sv; HIIHIH

OHOHOHOH, DE TYCKER JAG MED!

påsklovet kanske? ♥♥

2011-04-12 @ 16:07:18
URL: http://emmawaernholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0