räv i kvännaren

well, för ungefär 2månader sen satt jag ute på våran trappa på natten och rökte & pratade i telefon. jag kollar mot gatan och ser något djur springa där, först trodde jag att det var en hund eftersom den var stor, men sen såg jag att det var en stor jävla räv som sprang mellan gårdarna. när jag berättade det för min familj tog dom det inte på så stort allvar, egentligen tror jag inte dom trodde på mig eftersom jag berättade hur stor räven var och rävar vanligtvis är ganska små och dessutom skygga.

för någon vecka sen hade andra sett räven och alla fick rådet att hålla sina katter inne, annars kunde räven ta dom. självklart trodde alla på det då, och jag kan lova att min mamma skämdes lite när jag stolt fick säga "vad var det jag sa?"

inatt var jag på dåligt humör, så stoppade musik i öronen och satt mig på trappan för att röka. stirrar ner i marken några minuter, när jag sedan kollar upp mot grannens hus ser jag två lysande ögon, bara 2-3meter bort. reagerar inte så starkt först, men när det kommer närmare och jag inser att det är den där stora jävla räven som kommer mot mig med ögonen verkligen spända i mig, då fick jag mer eller mindre panik. skrek och stampade för att skrämma bort den, men när den fortsatte att sakta gå emot mig så kastade jag mig in genom dörren, smällde igen och rusade upp för trappan. "räven är här igen, fyfan kolla ut genom fönstret fort nu!" , och både jag & min syster flög fram till fönstret och såg räven stå på grannarnas gård. jag kollar bort en stund, ända tills min syster säger att räven har tagit något, att det släpar på ett djur eller något. spända till tusen öppnade vi fönstret och stirrade på räven som åt på något. efter en minut nästan viskar natta; "det är en katt. rävjäveln har tagit en katt."
vi kunde komma på flera av våra grannar som har såna katter, men jag hoppas bara inte att det var ägarna till gården räven stod och åt upp katten på. jag hade själv inte direkt drabbats av lycka om jag kom ut en måndagsmorgon och fann delar av min katt.

men till det jag tycker är värst nu; räven kommer troligtvis att skjutas. för vad? för att den hamnat på ett ställe där det finns gott om mat för den, ett ställe som tyvärr är helt fel för en räv.
ska alla feta skjutas varje gång dom går in på mcdonalds?
eftersom det finns gott om mat, men det är helt fel att dom ska äta mer sånt.
eller alla alkoholister, ska dom skjutas varje gång dom köper sig en bärs eller ett glas vin?
det är ju inte rätt för dom heller.
vad som är sjukt är att enda anledningen till att räven skjuts (om den nu gör det), är för att den är ett vilt djur. hade t.ex. jag haft en råtta som sprungit ut och någons katt tog den, inte fan hade katten blivit skjuten då?! fyfan, det är så förbannat orättvist. och ja, jag är väldig djurvän. och ja#2, ni får tycka jag är hur töntig som helst. och ja#3, jag är riktigt jävla förbannad nu.
och alla ni jävla äckliga idioter som tycker den ska dö; gör världen en tjänst och sätt ett skott i pannan på er själva.



Kommentarer
Postat av: anna

AHAHAHAHAHHAAAAHHA KAN INTE SLUTA SKRATTA ÅT RUBRIKEN RÄV I KVÄNNAREN HAHAH VÄRSTA ARTICKELN JU !

en jävla tur att det inte var din katt !!!!!! <3

2010-11-15 @ 20:12:44
URL: http://annayeah.blogg.se/
Postat av: veronica

HAHA! Fan va skön du e.

2010-11-16 @ 21:43:34
URL: http://puckoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0