Don’t get mad when I care too much. Worry when I start to not give a fuck

pratat med några killar senaste dagarna, om kärlek osv, och har kommit fram till en sak;
killar & tjejer är likadana.
tjejer klagar alltid på att killar är idioter, att dom aldrig bryr sig eller tar något seriöst
- men det är egentligen minst lika många tjejer som är precis likadana.
och dessutom är det långt ifrån alla killar som är såna.
killar tänker väldigt mycket som tjejer, och blir lika sårade när dom blir behandlade dåligt.
vare sig det är killar eller tjejer; kärleken är densamma.

jag har själv varit en idiot, flera gånger. och det är inget jag är stolt över precis,
tvärtom så skäms jag som betett mig så och sårat fina killar.
när jag blev sårad en gång för ett tag sen, något/några år sen ungefär,
så slutade jag tro på kärlek helt,
och jag var så rädd för att bli sårad en gång till att jag istället sårade andra.
kan inte räkna alla gånger jag anklagat killar för att vara idioter, men kan inte heller räkna alla nätter jag gråtit av ångest över dom misstag jag gjort som sårat andra.
det värsta var bara att jag förut inte hade styrkan att skärpa mig och lägga ner det dåliga, inte förän en kille som stod mig nära blev sårad och visade det. då insåg jag att jag inte kan hålla på så, ingen mådde bra av det.

nu har jag slutat hålla på, och önskar alla kunde förstå att jag faktiskt har förändrats.
det låter smörigt och så, men jag vill inte ha någon som är snyggast i hela världen eller bäst på allt, jag vill ha någon med lika mycket brister som jag själv med som är perfekt för mig.
en kille ska självklart kunna bli arg men utan att slåss och skrika sönder halsen.
och han får bli lite gulligt avis när jag är med mina killkompisar, men han ska inte bli sådär galen,  han måste lita på mig -för är jag tillsammans med någon så är det ju för att jag vill ha just honom och ingen annan,visst?
men viktigast av allt måste vi kunna prata om precis vadsomhelst, han måste kunna gråta inför mig så jag kan hjälpa&trösta, han ska lita på att jag alltid ställer upp för honom.
precis som i den där låten, "som bästa vänner som tagit det till nästa level".
har verkligen fått nog av dåliga förhållanden, svek från båda håll osv, vill inte chansa fler gånger. jag vill någon gång kunna vara säker.


varsegod att slänga negativa kommentarer om hur jag brukade vara,
denna gången kan jag ta det

för det som jag skrivit här är något jag menar & står för.

Kommentarer
Postat av: nathalie

Gumman, du är en underbar människa!

du är så stark, <3

2010-11-12 @ 09:32:58
URL: http://nathaliekrauss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0