nu tänker jag berätta en jävligt läskig sak som pågått i flera år.

kalla mig paranoid, dum i huvudet, whatever
- men skulle ni vara jag så skulle ni oxå vara rädda.

jag är förföljd.
vet inte av vem/vilka, men jag vet att det är någon.
dag som natt, jag är aldrig helt ensam.

det började när vi flyttade till huset vi bor i nu, för 7 år sen ungefär.
först trodde jag att det var en konstig känsla bara,
att jag kände mig iakttagen hela tiden, en obehaglig känsla man får ibland.
men när jag fick egen nyckel och började vara ensam hemma så fick
jag bekräftelse på att det inte bara var en känsla..

jag var 8-9 år första gången,
hade kommit hem från skolan och satt i köket.
utanför huset smällde en bildörr igen,
ingenting konstig eftersom vi har ju grannar såklart.
men efter några få sekunder ryckte det i handtaget på ena dörren.
mitt hjärta stannade nog för några sekunder, precis som andningen.
med uppspärrade ögon satt jag blixtstilla och höll andan.

någon minut efter att det slutat rycka så vågade jag andas och blinka normalt,
och jag vände ansiktet ut mot vägen.
en vit skåpbil utan någon text.

jag mindes att jag sett något i en deckare som mindre,
män som åkte runt i enfärgade skåpbilar utan text på,
och kidnappade barn.
skräcken jag kände går inte jämföra.

några dagar senare var jag ensam hemma igen, men denna gången på övervåningen.
hörde en bildörr smälla igen, och kollade ut genom fönstret.
den vita skåpbilen stod parkerad på garageuppfarten och två män var redan påväg till baksidan.
jag öppnade fönstret lite och satt på hög musik, sen skrek jag så högt jag kunde;
"men jaaa mamma, jag ska sänka musiken!"
snabba på gasen var dom kan jag lova.

efter detta var jag livrädd för vita skåpbilar, såklart.
jag kollade hela tiden efter dom, vare sig jag var ensam eller inte.
varje gång en bildörr smällde utanför så höll jag andan och smög till fönstret.

skulle gärna vilja säga att det var slut här, att det inte var något mer,
men fan det var verkligen inte slut där.


det gick ett litet tag, sen började knackningarna.
varje gång jag var ensam hemma knackade det i dörrar, fönster och väggar.
när jag var nere så knackade det ibland till och med från övervåningen.

efter knackningarna började skåpbilen igen,
och män på baksidan.
alltid när jag var ensam hemma.

dom senaste månaderna har det varit någon i huset ett par gånger.
första gången var jennie & agnes hemma med mig,
så ni kan fråga dom om ni inte tror mig.
men sedan har det hänt flera gånger när jag varit ensam,
att jag hört något från nedervåningen
- knarrningar, saker som åker i golvet, andetag, vadsomhelst.
jag sätter alltid på hög musik och ringer någon, skriker som en idiot.
och varje gång jag sedan går ner så står ytterdörren öppen.
ingenting är nånsin snott.

och nu var det väl ungefär en vecka sen senast, men telefonen ringer ibland,
när jag svarar är det tyst i luren innan någon lägger på.
en svart/mörkblå bil kör längs gatan, stannar något hus upp.
det ringer igen, och det är tyst några sekunder sedan tre tutningar att samtalet brutits.
bilen kör sakta förbi mitt hus, sedan iväg.

jag kan inte vara ensam på nedervåningen knappt,
absolut inte på kvällen/natten.
paniken växer på en sekund, eftersom jag känner mig mer iakttagen där.
jag känner alltid en stark oro, i mitt eget hus.


...tror ni fortfarande att jag bara är paranoid?

Kommentarer
Postat av: agnes hult

gumman du är inte paranoid, fan när vi var hemma hos dig. en timma tog de väl innan vi kunde andas lugnt igen?;s

2010-07-10 @ 12:28:19
URL: http://agnescesilia.blogg.se/
Postat av: Malin

SHIT!

va läskigt :o

har du sagt det till din mamma eller nått? :s

jag skulle typ dött redan<3

2010-07-10 @ 15:00:24
URL: http://maliinsvenssson.blogg.se/
Postat av: greta stina

BELLIZ JAG ÄR RÄDD D:

2010-07-11 @ 20:21:35
Postat av: sofie

Äe nu kommer ju fan jag knappt gå ner till nedervåningen själv hemma på natten, hah, fyfan va läskigt ;o

2010-07-15 @ 13:14:06
URL: http://sofijjeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0