man måste köpa massa julklappar till alla för att bevisa att dom betyder något.. eller?

julen är "lite" överdriven, tycker jag.
visst det är roligt att ge bort små presenter, se nyfikenheten i deras ansikten och sen glädjen över vad dom fått. och självklart är det jättekul att få saker också, vem tycker inte det liksom?
men det känns som julklappar blir mer som ett litet bevis, har man inte köpt till någon så blir den sur och tror att den betyder mindre än alla andra. och får man en julklapp av någon som man inte köpt något till, då får man stå där och känna sig dum & hitta på ursäkter som "fan oxå, jag glömde din julklapp hemma, du får den nästa gång vi ses". sen är det raka vägen till stan för att spendera pengar på något fint till den.

hade jag varit stenrik så hade jag köpt massor utav saker till varenda en av mina underbara vänner, men jag är inte rik överhuvudtaget, jag kan inte lägga 12000kr på att köpa julklappar bara för att folk inte ska känna sig mindre värda, det är fullkomligt omöjligt för mig.

och dessutom, julen handlar väl ändå inte om vem som får dom största/finaste/dyraste julklapparna, utan om att samla familj,släkt och vänner för att bara vara tillsammans. att träffa och prata med folk man inte riktigt har tid att träffa under vanliga dagar. det är iallafall vad jag fått lära mig.

det är ett ständigt tjat, "vad önskar du dig?!". det finns bara en sak jag verkligen önskar mig, men det är ingenting som någon kan slå in i lite tomtepapper och sätta snöre runt. det är en julklapp jag väntat på i 6 år nu, men som tvingar fram tårar av besvikelse varje julafton.

jag vill inte ha några julklappar.

visst kan man gå på stan och se en snygg tröja och säga "den där tröjan skulle jag vilja ha" osv, men jag vill egentligen inte ha något mer.  förut var jag extremt krävande, ville ha precis allting. men jag har ju redan allting, så vad ska jag då be om?

och med "allting" menar jag inte att jag har alla dom snyggaste kläderna, dyraste mobilen eller bästa datorn, utan jag syftar på att jag har allt det jag faktiskt behöver. jag lever i medelklass, har alltså pengar till mat och kläder, tak över huvudet. men framförallt så känner jag mig så jäkla lyckligt lottad med tanke på dessa grymt vackra människor jag har omrking mig!
båda mina familjer är världens bästa, mina syskon skulle jag dö för, mina vänner är dom absolut finaste människor som finns och på toppen av det har jag en underbar pojkvän.

det är inte snygga kläder eller dyra saker inslagna & lagda under en gran
som får mig vilja vakna varje morgon, utan det är alla dessa
underbara personer som ger mig den varma känslan av L Y C K A .


ärligt talat, vad mer behöver jag?


Kommentarer
Postat av: din fru, uknow who, huhuhuh

jag ÄLSKAR dig izabelle, du är så humla underbar.

hoppas du förstår hur mycket du faktiskt betyder för mig. vi måste försöka få upp allt igen,

mer kontakt behövs! messa mig, "ny" mobil,

så har inte ditt nummer..

fru syster bästavän soulm8 allt förevigt<3

2010-12-13 @ 14:49:15
Postat av: Sabina

Älskar dig massa massa♥

Saknar dig!

2011-03-06 @ 20:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0